Menu

Půlmaraton: doběhnuto :)

Bohužel tréninkový plán se mi podařilo splnit pouze na polovinu (místo plánovaných 200km v přípravě jsem zvládnul zhruba polovinu), přitom v březnu to bylo jen 18km a poslední 3 týdny před závodem jsem totiž nenaběhal prakticky nic (z větší části kvůli nachlazení). Tedy je těžké dělat nějaké větší hodnocení o funkčnosti stanoveného tréninkového plánu.

 

Co se týče samotného běhu, tak počasí bylo krásné, na stratu se jako tradičně tísnilo přes 11 tisíc běžců. Vzhledem k tomu, že jsem do přihlášky uvedl poměrně slušný plánovaný čas, tak jsem startoval z předních řad a startovní čarou jsem tak proběhl necelou minutu po oficiálním odstartováni půlmaratonu. Účastníkům z konce startovního pole se to podařilo třeba až po 10 minutách od startu. Volnějšího prostoru jsem využil k nasazení plánovaného tempa hned od začátku. Mojí slabinou totiž bývá pomalejší start, a tomu jsem chtěl předejít. Držel jsem si mírně lepší, než plánovaný čas - a to kolem 4 minut na kilometr. Zhruba kolem pátého kilometru jsem se dostal i před vodiče, kteří měli za cíl dovést do cíle účastníky právě v čase 1:30.  V polovině závodu se ale začalo projevovat tréninkové manko. Na 11. kilometru se tak přede mě opět dostali zmiňovaní vodiči na čas 1:30 a moje časy na 1km se postupně prodlužovaly. Na 15. kilometru jsem vodiče definitivně ztratil z dohledu a posledních 5 kilometrů se proměnilo v celkem slušné utrpení, kdy mě předbíhal jeden běžec za druhým. Na nějaký drtivý finiš jsem neměl ani pomyšlení. Nakonec jsem se do cíle dostal v čase 1:33:48, tedy necelé 4 minuty hůře než plán. I tak je to můj nejlepší půlmaratonský čas a osobní rekord.


Myslím, že cíl 1:30 byl stanovený realisticky, ale jeho naplnění bude muset počkat na nějakou další příležitost. A nejdůležitější je, že i den po půlmaratonu můžu s čistým svědomím prohlásit “I feel good” :).